vrijdag 22 maart 2013

De Verdubbeldame

Een tijdje geleden ontdekte ik de blog van de Verdubbeldame. De blog 'De Verdubbeldame' is een initiatief van Marije Braakman. Het concept is simpel maar ontzettend creatief en efficiƫnt! Hoe het werkt? Nou stel je hebt een goed idee om de wereld net dat beetje beter te maken, je stuurt je verbeter voorstel in en de Verdubbeldame voegt zich dan bij jouw voorstel en verdubbelt zo jouw goede inzet! De Verdubbeldaden worden op haar Blog gepubliceerd zodat ook anderen zich kunnen opgeven om jouw goede daad te verdubbelen.
Het leverde al heel wat leuke voorstellen en minstens even leuke blogs op!

Ik volg de blog van de Verdubbeldame nu al een tijdje, eigenlijk al zo lang dat ik beschaamd moet zijn dat ik nog geen van de goede daden heb verdubbeld.
Daar komt nu verandering in!

Ik besloot om 3 goede daden te verdubbelen en koos voor onderstaande 3 verdubbeldaden:

Verdubbeldaad 18: Geld lenen aan een onderneming in een ontwikkelingsland via Kiva.

Verdubbeldaad 44: Stuur via Amnesty een ansichtkaartje naar een gewetensgevangene.

Verdubbeldaad 16: Een pak fair-trade koffie kopen.

Ik sta te trappelen om er aan te beginnen!

 

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je meedoet! Ik zal je eventuele updates met interesse volgen!

    BeantwoordenVerwijderen