donderdag 28 maart 2013

Foodswap!

Door veel 'foodblogs' te lezen kwam ik het begrip 'foodswap' tegen. Het woord hoeft niet veel verduidelijking om te weten wat er mee bedoeld wordt en mijn interesse was meteen gewekt. Ik begon te spelen op google met het woord foodswap en kwam leuke dingen tegen.
Aangezien ik dit graag zelf ook eens wilde beleven zocht ik een site die dergelijke foodswaps organiseert en dit binnen Europa.
Ik kwam uiteindelijk uit bij Foodie Penpals: Rock Salt en schreef me meteen in. Dat was ergens begin februari dus ik zou nog tot maart moeten wachten om te kunnen deelnemen.
Rock Salt kent aan iedereen een Foodie Penpal toe voor wie jij een foodswap pakket moet samenstellen. Het pakket dat jij zal krijgen, komt van iemand anders. Er zijn dus steeds 3 mensen betrokken bij één foodswap.
Het is de bedoeling dat jij contact opneemt met degene waar jouw pakket naar toe moet zodat je kan informeren naar het adres en eventuele diëten en of allergieën. Er wordt van je verwacht dat je je maximaal houdt aan de informatie die je krijgt. Daarbuiten krijg je een bedrag van rond de 10€ opgelegd en de regel dat je pakket voor de 20ste van de maand verstuurd moet zijn.

Maart kwam en ik kreeg mijn Foodie Penpal toegewezen: Ken uit Lancashire en het was Jessica uit eveneens Lancashire die mijn pakket mocht samenstellen.
Ik kreeg geen dieet of dergelijke opgelegd en gaf aan Jessica te kennen dat ik het liefst gezonde dingen kreeg.
Ik stelde een 'Belgisch' pakket samen want ik was blijkbaar de enige Belg is de hele swap. In mijn pakket ging: Lotus speculaas, Côte d'or chocolade, chocolade paashazen, een mix om zelf speculaas te bakken naar mijn lievelingsrecept, een Luikse wafel en een mix van mijn favoriete speculaaskruiden.

Afgelopen dinsdag kwam de postbode met mijn pakket op de proppen...wat was ik nieuwsgierig!! Jessica had elk item individueel verpakt. Het leek was alsof ik jarig was!
Wat er in mijn pakket zat? Een reep banaanbrood, gerookte amandelen, een zak met allerlei zaadjes, een doosje met allerlei soorten thee, een feta brooddip en umani dust. Ik heb er nog snel een foto van kunnen maken vooraleer ik de reep banaanbrood aanviel!

Of ik het nog eens zou doen? Waarschijnlijk wel het was leuk om het te krijgen maar ik moet er werk van maken om uit te zoeken hoe ik het goedkoopste dergelijke pakketjes kan verzenden want nu betaalde ik er 16€ voor en dat vond ik nogal aan de prijzige kant!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten